'Tijdens de master liep ik stage bij het ITTA, Kennisinstituut voor taalontwikkeling in Amsterdam. Na mijn afstuderen in 2017 kon ik hier blijven werken. We bieden advies en ondersteuning, ontwikkelen materialen, voeren onderzoek uit binnen de onderwijspraktijk en verzorgen trainingen aan docenten. Onze doelgroep is heel breed: kinderen, jongeren en volwassenen, laagopgeleiden en hoogopgeleiden en zowel NT2 als NT1. Binnen het ITTA houd ik me onder meer bezig met NT2-onderwijs binnen de ISK en met taalontwikkeling in alle vakken. Wat ik mooi vind aan het werk is dat we bruikbare materialen ontwikkelen voor de onderwijspraktijk, gebaseerd op theorie en praktijk. De master heeft hier een goede basis voor gelegd.'
'De stage is voor mij erg belangrijk geweest. Na een halfjaar stagelopen bij de gemeente Leiden kreeg ik een contract. Ik heb daar anderhalf jaar meegewerkt aan een intensief programma om nieuwkomers in de gemeente voor te bereiden op werk en inburgering. Via-via ben ik daarna uitgekomen bij mijn tweede en huidige werkplek: bij Stichting Lezen & Schrijven. Hier raakt mijn werk aan alle vlakken van de master: hoe kunnen we NT1’ers het beste bereiken, hoe leren zij het meest efficiënt, wat voor lesmaterialen kunnen we ontwikkelen, hoe kunnen we beleid in hun voordeel bewegen en hoe trainen we mensen om deze deelnemers op te leiden.'
'Na mijn afstuderen kon ik direct aan de slag als docent NT2 en taalassessor bij taalbureau Mister Dutch. Hier kon ik praktijkervaring opdoen met verschillende facetten van het NT2-veld waar ik tijdens mijn master veel over geleerd had. Een paar jaar later ben ik aan de slag gegaan bij VluchtelingenWerk. Als teamleider inburgering stuurde ik de taalvrijwilligers aan en begeleidde inburgeringscursisten bij hun taaltraject. Vervolgens heb ik als projectleider bij een taalschool gewerkt en sinds begin 2019 doe ik als toetsspecialist bij Bureau ICE weer meer NT2-inhoudelijk werk. Ik ben betrokken bij de ontwikkeling van diverse NT2-toetsen en -examens.'